Frida Nordstrand : Piken under galan "Flyger ni hem?" - Stockholm Alex

Latest

2017/11/21

Frida Nordstrand : Piken under galan "Flyger ni hem?"

Piken under galan : "Flyger ni hem?"

Östersund hyllades på Fotbollsgalan efter sina framgångar i Europa.
Efteråt passade programledaren Frida Nordstrand på att pika lagkaptenen Brwa Nouri – för en uppmärksammad incident på ett flygplan tidigare i höst.
– Flyger ni hem eller?, frågade Nordstrand under galan.
– Först fattade jag ingenting, säger Nouri.


Frida Nordstrand : Piken under galan "Flyger ni hem?"
                              Anna Brolin och Frida Nordstrand leder galan 2017.


Det var inför Östersunds bortamatch mot Kalmar som en spelare i ÖFK blev avvisad från flygplanet – efter att ha uppträtt hotfullt mot personalen.
– Det låter så jävla korkat. Vi är inte nybörjare på att flyga om man säger så. Det är otroligt dåligt beteende mot personalen och jag kan bara be om ursäkt å klubbens vägnar, sa klubbens ordförande Daniel Kindberg då.

Frida Nordstrand : Piken under galan "Flyger ni hem?"
                             Frida Nordstrand (@FridaNordstrand) | Twitter


Efteråt trädde Östersunds lagkapten fram och berättade att han var spelaren i fråga.
– Oerhört tråkigt att det skulle bli så här. Hur jag än uppfattade situationen så gjorde jag ju fel. Jag vill som sagt be flygvärdinnan om ursäkt och även medpassagerarna, flygbolaget och min klubb, sa Nouri i ett uttalande.

LÄS ÄVEN : Dundertabbe när priset till Asllani delades ut

Nordstrand pikar Nouri på Fotbollsgalan
På Fotbollsgalan hyllades ÖFK med ett inslag med olika röster från Östersund, och ett sångnummer signerat artisten Annika Norlin, eller "Säkert".
Efter numret intervjuades Brwa Nouri av programledaren Frida Nordstrand.
Intervjun avslutades med en något annorlunda fråga:
– Flyger ni hem, eller?
– Ja, vi flyger hem, svarade Nouri.
– Du förstår att jag var tvungen att ta den, sa Nordstrand då – och piken till flygincidenten i höstas blev uppenbar.

Nouri : "Fattade ingenting"

Nordstrand skämtade om ordväxlingen efter galan:
Skönt att kunna lägga en pik om flyget och sen dra därifrån så att han inte kunde svara på det, haha.

Hur tror du att Brwa tog det?

– Bra. Han skrattade, så det var bra. Jag sa det till honom, att "du visste att det skulle komma". Då svarade han bara "ja". Han tog det bra, tror jag.
Brwa Nouri :
– Det var inte jobbigt. Men först fattade jag ingenting. Sedan sa hon något annat och då förstod jag att man hade kommit till en gräns då man kan skratta åt det som har hänt.

Det är inga hard feelings mellan er, eller?

– Nej, verkligen inte. Hon är grym på det hon gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar