Lisa Ekdahl : Lisa Ekdahls tårar efter vännens död - Stockholm Alex

Latest

2017/11/18

Lisa Ekdahl : Lisa Ekdahls tårar efter vännens död

Lisa Ekdahls tårar efter vännens död

De träffades på en gata för 23 år sedan – och blev bästa vänner.
I Nyhetsmorgon på TV4 berättar Lisa Ekdahl om kärleken och det stora tomrummet som Rikard Wolff har lämnat efter sig.
– Igår grät jag hela dagen, säger hon i intervjun.


Lisa Ekdahl : Lisa Ekdahls tårar efter vännens död
                         Lisa Ekdahls löfte till Rikard Wolff: blir 60-årsfest | Aftonbladet


När Lisa Ekdahl och Rikard Wolff möttes på gatan för 23 år sedan blev det starten på en stark och kärleksfylld vänskap. 
I Nyhetsmorgon på TV4 berättar artisten och sångerskan Lisa Ekdahl om det starka bandet till artisten som under fredagen avled 59 år gammal efter en tids sjukdom.


Lisa Ekdahl : Lisa Ekdahls tårar efter vännens död
                 Konstnären Lisa Ekdahl om karriären och nya plattan-nyhets-TV4.se


– Jag sa "Hej jag har skrivit en låt till dig". Han är så lång och jag är så liten. Jag fick ropa upp ”Jag har skrivit en låt till dig”. Och det var ”Pojken på månen", berättar Lisa Ekdahl om det första mötet med musikern, sångaren och skådespelaren.

LÄS MER : Rikard Wolffs svåra kamp – Bergström knäckt

Lisa Ekdahl : Han var min goda fe

Genom åren växte sig vänskapsbanden starka mellan Lisa Ekdahl och Rikard Wolff. Förutom samarbeten inom musiken umgicks de båda privat och Ekdahl beskriver hur Rikard Wolff hade en speciell aura kring sig – och hur hon alltid blev insvept i hans värld när de möttes.
Känslosamt berättar hon för Jesper Börjesson i intervjun att hon träffade flera av hans vänner under fredagen – och ögonen fylls med tårar.


Lisa Ekdahl : Lisa Ekdahls tårar efter vännens död
                    Lisa Ekdahls tårar efter Wolffs Ahasverus: han var min goda fe | Nöje


– Igår grät jag hela dagen, säger hon och fortsätter:
– Jag kände i går när vi var några som träffades. Jag gjorde mig i ordning för att gå dit och så är det som att jag var på väg till Rikard och jag kände alla gånger man har varit på väg dit och känt att nu är det dags att svepas in i Rikards värld. Och så är han inte där längre. Det är så otroligt sorgligt och fint att han har skapat det här, säger hon.

LÄS MER : Mona Sahlins sorg: "Som han kämpade"

Artisten berättar att han ofta kom på hennes konserter när hon uppträdde utomlands och att det var en trygghet att se honom i publiken.
– Rikard är kärlekspojken. Verkligen. Jag känner att Rikard har varit min goda fe i tillvaron. Han sprider guldstoff där han går. Allt blir lite bättre där han är. Jag har alltid känt att han var min goda fe, säger hon i intervjun.

LÄS MER : Rikard Wolff – Estradören som älskade livet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar