Melodifestivalen 2018 : Kikki akut till sjukhus efter SVT:s presskonferens - Stockholm Alex

Latest

2017/11/28

Melodifestivalen 2018 : Kikki akut till sjukhus efter SVT:s presskonferens

Kikki akut till sjukhus efter SVT:s presskonferens

Kikki Danielsson uppsöker omedelbart sjukhus efter stora smärtor.
Under SVT:s presskonferens satt hon i rullstol och hade mycket stora svårigheter att ta sig upp för scen.
– Jag snubblade på trottoarkanten i morse när jag skulle bli hämtad. Jag slog i gatan, satan i gatan! säger artisten till Expressen.


Melodifestivalen 2018 : Kikki akut till sjukhus efter SVT:s presskonferens

                       Sverige: SVT bekräftar datum och platser för Melodifestivalen 2018


Under tisdagen presenterades alla 28 deltagare i Melodifestivalen 2018. De tävlande fanns på plats vid SVT:s direktsända presskonferens.

LÄS MER : Här är alla artister i Melodifestivalen 2018

Melodifestivalen 2018 "Så mycket bättre"-aktuella Kikki Danielsson, 65, är en av artisterna i Sveriges stora musikfest. Sångerskan medverkar i den första delfinalen som går av stapeln den 3 februari på Löfbergs arena i Karlstad.

Melodifestivalen 2018 : Kikki akut till sjukhus efter SVT:s presskonferens
                               Kikki Danielsson skadad inför Melodifestivalen | Allas.se


Kikki ställer upp med bidraget "Osby Tennessee" – en countrylåt på svenska. Hon möter bland andra Benjamin Ingrosso, Edward Blom och Kamferdrops.

Skadade sig under morgonen – söker akut vård

Kikki Danielsson deltog vid presskonferensen – men tvingades sitta i rullstol efter en skada samma morgon.
Melodifestivalen 2018 På väg till studion föll Kikki Danielsson och gjorde sig illa i foten och benet, men det fanns ingen tid att åka till sjukhuset. När Expressen talar med henne håller hon samman, men befinner sig i stora smärtor.
– Jag snubblade på trottoarkanten i morse när jag skulle bli hämtad. Jag slog i gatan – satan i gatan! säger hon till Expressen.


Melodifestivalen 2018 : Kikki akut till sjukhus efter SVT:s presskonferens
                         Kikki Danielsson skadad inför Melodifestivalen | Allas.se


När Kikki Danielsson bidrag presenterades klarade hon inte att ta sig upp på scen för egen maskin,Melodifestivalen 2018 utan fick hjälp av kollegan och låtskrivaren Sören "Sulo" Karlsson samt personer i produktionen.
Enligt Kikki Danielsson kommer hon att uppsöka sjukhus omedelbart efter presskonferensen.
– Jag tror inte att foten är av.Melodifestivalen 2018 Jag hoppas på en stukning, säger artisten.

LÄS MER : Kikki Danielsson : "Då nådde jag botten helt!"