Saman Ghoddos : Kindbergs tårar efter frågan om Ghoddos - Stockholm Alex

Latest

2017/11/24

Saman Ghoddos : Kindbergs tårar efter frågan om Ghoddos

Kindbergs tårar efter frågan om Ghoddos

Saman Ghoddos är hett villebråd efter Östersunds succé i Europa League. 
Men när ordföranden Daniel Kindberg får frågan om vad anfallaren är värd blir han väldigt emotionell. 
– Det är så svårt att värdera spelare i pengar, för mig är han värd så mycket mer, säger Kindberg. 


Saman Ghoddos : Kindbergs tårar efter frågan om Ghoddos
  Teheran (Tasnim) – Saman Ghoddos har att välja att spela för Sverige fotbollslandslaget eller Iran.


Inför matchen mot Zorya Luhansk pratade Daniel Kindberg med SVT om den utmaning som Östersund står för inför den här vintern.
Flera spelare sitter på utgående kontrakt och lagets stora stjärnor, kanske främst Saman Ghoddos, jagas av stora klubbar ute i Europa.
Inför matchen sa Kindberg att Saman Ghoddos var värd minst 50 miljoner kronor vid avancemang från gruppspelet.

LÄS OCKSÅ: ÖFK till slutspel – gör miljonvinst

Kindbergs tårar efter frågan om Ghoddos
Så när Saman Ghoddos nätade, Östersund vann med 2-0 och avancerade vidare från gruppen så kom frågan på nytt.
Hur mycket är Saman Ghoddos värd nu? 
En fråga som blev jobbig för Kindberg. Ordföranden blev tårögd och hade svårt att få fram orden.
– Jag kan inte det där... För mig är han värd så mycket mer. Det bli så emotionellt och svårt att värdera spelare i pengar. Så här snabbt inpå. Det blir jobbigt. För de är ju som ens - och nu har jag tre egna barn - men jag har 25 barn till. Så det blir väldigt svårt att värdera i pengar då, säger han.

Kindberg om en eventuell försäljning : "Ansvar"

Kindberg har en stark förhoppning om att en övergångssumma inte ska behöva diskuteras.
– Han ska inte lämna, det har vi ju bestämt. Men det är klart, kommer det en jätteklubb med ett jättebud så måste vi ta ansvar inför spelaren och föreningen. Men annars ska vi tävla om det här. Och Graham (Potter, Östersunds tränare) förtjänar alla förutsättningar för att kunna vara med och tävla i den här turneringen.


Saman Ghoddos : Kindbergs tårar efter frågan om Ghoddos
                         Östersund är klara för slutspel i Europa League | Allsvenskan...


När Saman Ghoddos får höra om Kindbergs tårar i intervjun svarar anfallaren :
– Vår relation är jättebra. Jag kan fråga honom om vad som helst, vi har en jättebra relation. Det är svårt att beskriva, både till lagkamraterna, Kindberg och Graham Potter. Om jag går någonstans så hoppas jag att det minst är lika bra. Jag kan snacka med Kindberg om vad som helst och jag lyssnar på det, säger han.