Ryan Giggs: Ryan Giggs Fick Anatomic drömjobb sågas nu av släkten - Stockholm Alex

Latest

2018/01/18

Ryan Giggs: Ryan Giggs Fick Anatomic drömjobb sågas nu av släkten

Ryan Giggs Fick sitt drömjobb – sågas nu av släkten

Ryan Giggs fick drömjobbet och får leda Wales herrlandslag i fotboll.
Men ikonens släkt är inte lika förtjust.


Ryan Giggs: Ryan Giggs Fick Anatomic drömjobb sågas nu av släkten
                                   Premier League-allt om matcherna och skytteligan


Under måndagen presenterades i stället Ryan Giggs som ny förbundskapten för hemlandet Wales och efterträdare till Chris Coleman, som tog Wales till en smått sensationell semifinal under EM 2016.

– Jag kan knappt bärga mig inför att börja arbeta med spelarna och förbereda oss inför det kommande årets viktiga matcher. Jag är så stolt över att vara förbundskapten för mitt land, säger Giggs i ett pressmeddelande.

Men kort efter tillträdandet började kritiken växa sig stark på de sociala medierna. Och nu har Giggs släkt anslutit sig till skeptikerna.

Giggs familj rasar

Giggs har varit persona non grata bland sina närmaste sedan det avslöjades att Manchester United-ikonen haft en åtta år lång affär med sin lillebrors (Rhodri Giggs) fru Natasha Giggs, att han gjort henne gravid och förmått henne att göra abort.

Nu har Giggs far Danny och hans faster Joanna Wilson gått ut i en ny attack mot honom.

– Jag vill inte ens ta hans namn i mun, jag kallar honom för "den före detta fotbollsspelaren". Han borde ha tagit hand om sin lillebror, inte huggit honom i ryggen. Han stod för den värsta sortens svek och är inte man nog att be om ursäkt, säger Danny Giggs till The Sun.

– Spelarna i Wales borde låsa in sina fruar, säger fastern.

"Han passar inte för jobbet"

Danny Giggs berättar att han planerade storma presskonferensen där Giggs presenterades som förbundskapten.

– Jag kände för att gå dit och skälla ut honom. Han passar inte för jobbet. Det är vidrigt. Förbundskaptenen borde vara någon som är respekterad och som samhället i stort ser upp till, säger Danny Giggs.