Julia Bergman: ”Unga mammor”-Julia om kärleken från tittarna: ”Säger att vi har ändrat deras syn på livet” - Stockholm Alex

Latest

2018/02/07

Julia Bergman: ”Unga mammor”-Julia om kärleken från tittarna: ”Säger att vi har ändrat deras syn på livet”

”Unga mammor”-Julia om kärleken från tittarna: ”Säger att vi har ändrat deras syn på livet”

Julia Bergman och sonen Milan, som har Downs syndrom, har charmat tittarna i ”Unga mammor”. Nu är det dags för en ny säsong av serien. "Det som får mig att vilja vara med igen är all positiv respons", säger Julia Bergman.


Julia Bergman: ”Unga mammor”-Julia om kärleken från tittarna: ”Säger att vi har ändrat deras syn på livet”

                                 Cissi Wallin: Som morsa är tuff kärlek min paradgren

Julia Bergman, 22, och sonen Milan, som fyller fyra år i mars, har varit med i ”Unga mammor” sedan starten. Hon berättar att det är många tittare som hör av sig till henne.

– De peppar oss, skriver meddelanden och säger att vi har ändrat deras syn på livet. Att vi visar en sida som inte de har sett innan, och som de är tacksamma för. Det känns jättebra att kunna öppna någon annans ögon.

Hon tror att anledningen till att hon och Milan blivit så omtyckta är för att de har varit väldigt ärliga genom hela programmet.

– Vi har visat att livet inte alltid är perfekt, men att man får göra det bästa av situationen och hålla positiviteten uppe. Och just att många säger att de blir så glada över att se oss för att de ser vilket normalt liv Milan lever och hur bra han mår.

LÄS MER: ”Unga mammor får ny säsong”

Julia Bergman pratar mycket om Milans Downs syndrom och säger att det är viktigt för att få folk att öppna ögonen och se livet från en annan synvinkel.

– Och för att visa hur normalt vi faktiskt lever. Även om det har sina motgångar som alla egentligen har så är det viktigt för mig att visa upp honom och att han ska få ta del av det som alla andra får. För mig har det alltid handlat om att alla är lika mycket värda, oavsett hur man ser ut eller vem man är.

I fjol blev de båda nominerade i kategorin Årets tv-personlighet på Kristallengalan.

Julia Bergman: ”Unga mammor”-Julia om kärleken från tittarna: ”Säger att vi har ändrat deras syn på livet”
                     Här är 23 par som hittade kärleken i tv – och håller ihop än idag

– Det var absolut ingenting jag hade väntat mig. Att Milan har charmat Sverige kunde jag tänka mig, men att så många har uppskattat mig för mammarollen betyder så himla mycket. Han är ju min bästa människa. Han är den bästa delen av mig.

Vad har du lärt dig av Milan?

– Jag får den frågan ofta, och det är svårt att sätta fingret på det. Han har gjort mig bättre på alla sätt. Han har öppnat mina ögon och fått mig att se en helt ny värld. Jag har träffat människor som jag annars aldrig hade träffat. Han har lärt mig mycket om livet och hur viktiga de små stunderna är.

Ett nytt avsnitt av ”Unga mammor” släpps varje onsdag och torsdag kl. 00.01 på Viafree med start onsdag 7 februari.

LÄS MER: ”Framgångsrika 90-talister i ny tv-serie”

Fakta/Julia Bergman

Namn: Julia Bergman.

Ålder: 22 år.

Bor: I Vinslöv i Hässleholms kommun.

Gör: Influencer, Aktuell i ”Unga mammor” på Viafree.

Familj: Sonen Milan, snart 4 år, och pojkvännen Dennis, 26 år.