Benjamin Ingrosso: Firade med Familjen - Stockholm Alex

Latest

2018/05/11

Benjamin Ingrosso: Firade med Familjen

Benjamin Ingrosso firade med familjen

Benjamin Ingrosso firade med familjen

Även Alexander Rybak tog sig vidare med ”That's how you write a song”. Och landskampen mellan Sverige och Norge ser ut att bli en nagelbitare. Efter artisternas framträdanden i semifinalen seglade Benjamin Ingrosso förbi Alexander Rybak i oddsen.



Benjamin Ingrosso:  Benjamin Ingrosso firade med familjen

 
– Är det sant?, säger en förvånad Benjamin Ingrosso.

– Det är alltid kul att ligga bra till på oddsen men jag tror inte att det är något som jag kan påverkas av när jag står på scen utan jag kommer leverera mitt bästa oavsett vilken placering jag ligger på.

LÄS MER: Benjamin Ingrossos tuffa utmaning i finalen

Gick allt som du tänkte med framträdandet?

– Jag hade verkligen kul och njöt men jag har inte riktigt gått igenom om jag satte varenda grej men det får jag kolla på i kväll. Förhoppningsvis kommer jag oavsett att leverera ännu bättre på lördag.

Efter kvällens stora succé väntade ett festligt firande.

– Jag ska fira med familj, vänner, mitt crew, mitt management och äta dessert. Sedan ska jag gå och lägga mig.

LÄS MER: Biancas överraskning inför Benjamins semi

Under torsdagsnatten anlände Benjamin Ingrosso till artisthotellet Tivoli Oriental där han mötte upp Pernilla Wahlgren, Bianca Ingrosso och Linnea Widmark.

Benjamin Ingrosso:  Benjamin Ingrosso firade med familjen
           Emilio Ingrosso tillsammans med sonen Benjamin Ingrosso och Bianca Wahlgren Ingrosso


– Vi ska fira med Benjamin ordentligt med hans svenska gäng. Det blir skumpa och så ska det bli härligt att få kramas, säger Pernilla Wahlgren.

Efteråt tog sig gänget upp till artisthotellets skybar för en privat fest där de firade Benjamin Ingrossos framgångar.


Startordningen på finalen

1. Ukraina

2. Spanien

3. Slovenien

4. Litauen

5. Österrike

6. Estland

7. Norge

8. Portugal