Andreas Granqvist: Granqvist ”Är väl det enda positiva” - Stockholm Alex

Latest

2018/07/08

Andreas Granqvist: Granqvist ”Är väl det enda positiva”

Andreas Granqvist ”Är väl det enda positiva”

Sverige åkte ur VM mot England, efter 0-2 i kvartsfinalen.
Nu väntar hemfärd för den blågula landslagstruppen – och återförening med sina familjer.
– Det är väl det enda positiva med att jag åker hem, att jag får träffa min dotter, säger Andreas Granqvist.


Andreas Granqvist: Granqvist ”Är väl det enda positiva”


Sverige föll mot England med 2-0, och en beundransvärd VM-resa är därmed till ända.

För Andreas Granqvist har den senaste månaden varit synnerligen omtumlande; dubbla straffmål, ny nationalikon – och hemma i Sverige har det hänt grejer på familjefronten.

"Det finaste man kan få"

Andreas Granqvists fru, Sofie, har nämligen fött parets andra barn. Ett drygt dygn innan Sveriges match mot England var det dags, och båda föräldrarna la upp en bild på barnet via Instagram.

– Det var bra tajmning. Jag är otroligt glad och stolt. Hon är frisk och min fru är frisk, allt har gått bra, sa Andreas Granqvist under fredagen.


VM 2018: Andreas Granqvist hyllas efter succén


– Att få en dotter är det finaste man kan få, och spela en kvartsfinal i VM är inte alla spelare som får. Det är bara att njuta.

Granqvist: "Det är väl det enda positiva"

Nu när Sverige är utslagna så väntar semester för spelarna, och de får efter sex veckors frånvaro återförenas med sina familjer.

För lagkapten Granqvist är det förstås extra känslosamt, i och med tillskottet.

– Det är väl det enda positiva med att jag åker hem, att jag får träffa min dotter, säger Granqvist.