LA Galaxy: Zlatan Ibrahimovic stoppas efter målsuccén - Stockholm Alex

Latest

2018/07/30

LA Galaxy: Zlatan Ibrahimovic stoppas efter målsuccén

Zlatan Ibrahimovic gör storsuccé i MLS.
Men nu stoppas svensken av reglerna från att spela i Los Angeles Galaxys nästa match. 

Zlatan Ibrahimovic har levererat efter förväntningarna i MLS. Efter gårdagens seger mot Orlando City står svensken nu på 15 mål på 17 matcher för LA Galaxy.

Zlatan spelar inte i allstarmatchen mot Juventus


Zlatan bjöd på ett av karriärens snabbaste hattrick när han satte tre fullträffar på sammanlagt 24 minuter.

– Jag borde ha gjort ytterligare två i kväll, men jag var lite för trött under slutet av matchen, sa Zlatan efter matchen.

Zlatan inte med i allstarlaget

36-åringen skulle vara självskriven när MLS anordnar sin allstarmatch, där ligans bästa skulle ställas mot Serie A-mästarna Juventus. Zlatan avstår från matchen, enligt Los Angeles Galaxys pressmeddelande på grund av matchtempot och resandet.

Zlatan Ibrahimovic gjorde hattrick för LA Galaxy mot Orlando


– Jag är besviken över att missa matchen mot Juventus, en av mina gamla klubbar. Jag vill tacka supportrarna för att ni röstade fram mig till allstarlaget. Det viktigaste för mig nu är att göra mål och hjälpa LA Galaxy till slutspel, säger Zlatan i ett uttalande.

Därför stoppas han

Zlatans nobb kommer dock med ett pris. Som straff för att han tackar nej till medverkan i Juventus-matchen får han, i enlighet med regelverket, inte spela i Galaxys nästa ligamatch mot Colorado Rapids.

Bastaron 7 minutos para poner a temblar las piolas de la MSL


Regeln stipulerades för att säkerställa att seriens största stjärnor deltar i allstarmatcherna.

Enligt Los Angeles Times-skribenten Kevin Baxter avstår Zlatan från allstarmatchen på grund av den äger rum på en konstgräsplan i Atlanta.

Allstarmatchen spelas den 1 augusti.