Jonatan Unge, 39, KOMIKER - Stockholm Alex

Latest

2018/08/10

Jonatan Unge, 39, KOMIKER

SOMMARPRATAREN: JONATAN UNGE, 39, KOMIKER
INLEDNINGEN 4 getingar

Han beskriver sig själv som i en ”Mina vänner”-bok och berättar sedan hur detta sommarprogram har förstört hela hans sommar. 4000 kronor lade han på fyra skrivardygn i Osby, men han skrev inte en enda rad. Han åt bara pizza och tittade Youtube. En effektiv sammanfattning av hans personlighet.

Jonatan Unge: Istället för att äcklas av mig själv har jag bett om ...




KÄNSLORNA 3 getingar

Det mest intressanta i alla fniss och skratt är de underliggande känslorna hos en antagligen väldigt känslig man som sökt sig genom livet från Lenin via judendomen till ståupp-karriären. Väldigt Hemingwayskt om nu Hemingway hade varit rolig.

SKRATTEN 4 getingar

Det har inte direkt sprutat ut humoristiska sommarprat detta året så det är en befrielse att få fnissa och skratta. Jag ler fortfarande när jag tänker på att han eventuellt får adoptera en vuxen indier likt Nalle Knutsson och Anna Wahlgren.

MUSIKEN 3 getingar

Är Unge en posör eller är detta verkligen hans musiksmak? En oerhört eklektisk blandning som ofta passar väldigt bra in och andra gånger känns som ett frågetecken.

AVSLUTNINGEN 4 getingar

Dödsångest går i släkten men hans märkligt tröstande ord att universum älskar oss alla för han har blivit smekt av just denna kraft under en LSD-tripp vid Waldemarsudde en gång är just… tröstande. Och symtomatiskt för hela sommarprogrammet.

Jonatan Unge: Istället för att äcklas av mig själv har jag bett om ...


LÅTLISTA

”Rose garden” (Lynn Anderson), ”At last” (Etta James), ”Milord” (Edith Piaf), ”Rudegull seglar bort med sin trolovade” (Garmarna), ”Genesarets sjö” (Kjell Höglund), ”Lecha Dodi” (Maccabeats), ”Hatikva” (Roberto Paternostro & Israels Kammarorkester), ”Partyland” (Detektivbyrån), ”Fredmans Epistel Nr 41” (Fred Åkerström), ”Balladen Om K” (Thorsten Flinck), ”Kom” (Allan Edwall), ”Jag är en vampyr” (Markus Krunegård), ”Being Boring” (Pet Shop Boys), ”Förhoppning” (Bengan Janson & Björn Ståbi & Allan Edwall).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar