Laila Bagge och Roger Nordin: Laila Bagges tuffa barn- kamp med Korosh - Stockholm Alex

Latest

2018/08/01

Laila Bagge och Roger Nordin: Laila Bagges tuffa barn- kamp med Korosh

Radioduon Laila Bagge och Roger Nordin berättar öppenhjärtigt att de båda längtar efter att skaffa barn med sina respektive pojkvänner.
Trots att vägen dit är kantad av svårigheter får kollegerna stort stöd av varandra.
– Det är ingen av oss som har några ägg som funkar just nu! säger Laila Bagge.

Radiokanalen RIX FM har fått nationellt tillstånd, från 1 augusti kommer lyssnare över hela Sverige kunna spendera sin morgon tillsammans med programledarna Roger Nordin, 41, och Laila Bagge, 45, i ”RIX MorronZoo”.

Laila Bagges barnkamp med Korosh


Radioduon har gjort sig kända för att generöst dela med sig av privatlivet i livesändning, och det tänker de fortsätta med framöver.
Både Roger Nordin och Laila Bagge har båda varit öppna med sin längtan efter barn.

I våras berättade Laila Bagge att hon och den 18 år yngre kärleken Korosh Kananian, 27, vill få barn. Men det har visat sig vara svårt att bli gravid på naturlig väg. I sin realityserie ”Lailaland” på TV3 fick Laila Bagge läkarbeskedet att det finns en liten chans att bli gravid med hjälp av fertilitetsstimulerande sprutor.

– Jag försöker få barn med min sambo. Hur det går kommer jag att avslöja i radion och i ”Lailaland” i höst, säger hon.

Bagge om att donera ägg: ”Jag behöver dem själv”

Roger Nordin lever med fästmannen Jonas Elgh, 30. Han skojar om deras barnlängtan och säger att de försöker och försöker – utan reslutat.

– Det är ingen av oss har några ägg som funkar just nu! konstaterar Laila Bagge.
Enligt Roger Nordin pendlar han och fästmannen i familjefrågan.

Laila Bagges kamp för att få barn med Korosh


– Vi har barnplaner varannan dag. Nu är vi i en period i livet där vi längtar väldigt mycket efter barn ibland. Men samtidigt känner vi: ”hur ska vi göra?”. Det blir ju lite krångligare med två killar, säger han.

– Ni måste väl ha tjejkompisar som kastar ägg på er? Jag hade rakt av gett er ägg om jag kunde. Nu behöver jag dem själv, säger Laila Bagge med ett skratt.

Laila Bagges fräcka flirt med kollegan Roger Nordin


– När det väl börjar bli skarpt läge så åker alla kvinnor till Danmark eller väljer landstingets inseminationsprogram i stället. De verkar tycka att det blir rörigt annars. Men om det skulle komma en kvinna och säga: ”Hej, jag vill föda ditt barn nu”, så skulle jag ta mig en allvarlig funderare, säger Roger Nordin.
Sändningarna av ”RIX MorronZoo” drar i gång den 1 augusti.