Birgitte Bonnesen om uppgifterna om penningtvättsproblem
Swedbanks vd Birgitte Bonnesen kommenterar via ett pressmeddelande de uppgifter om penningtvättsproblem som förekom i en Bloomberg-artikel på onsdagen och som förorsakade starka marknadsreaktioner.
Swedbanks vd Birgitte Bonnesen kommenterar via ett pressmeddelande de uppgifter om penningtvättsproblem som förekom i en Bloomberg-artikel på onsdagen och som förorsakade starka marknadsreaktioner.
I pressmeddelandet skriver hon bland annat att banken "kontinuerligt" har jobbat med åtgärder för att motverka penningtvätt och att banken har ett "systematiskt" tillvägagångssätt för att upptäcka "misstänkta transaktioner och affärsaktivitet".
Swedbank skriver vidare att utländska kunder, så kallade "non resident"-kunder", står för mindre än 1,5 procent av bankens kunder i Baltikum.
Swedbanks vd Birgitte Bonnesen kommenterar via ett pressmeddelande de uppgifter om penningtvättsproblem som förekom i en Bloomberg-artikel på onsdagen och som förorsakade starka marknadsreaktioner.
Swedbanks vd Birgitte Bonnesen kommenterar via ett pressmeddelande de uppgifter om penningtvättsproblem som förekom i en Bloomberg-artikel på onsdagen och som förorsakade starka marknadsreaktioner.
I pressmeddelandet skriver hon bland annat att banken "kontinuerligt" har jobbat med åtgärder för att motverka penningtvätt och att banken har ett "systematiskt" tillvägagångssätt för att upptäcka "misstänkta transaktioner och affärsaktivitet".
Swedbank skriver vidare att utländska kunder, så kallade "non resident"-kunder", står för mindre än 1,5 procent av bankens kunder i Baltikum.