Ellen Bergström : Fyra kända kvinnor berättar: Så blev vi misshandlade - Stockholm Alex

Latest

2019/03/27

Ellen Bergström : Fyra kända kvinnor berättar: Så blev vi misshandlade

Fyra kända kvinnor berättar: Så blev vi misshandlade

”Vi satt i badkaret – då tog han strypgrepp om min hals”

De skämdes och vågade inte berätta för omgivningen – men till slut tog de sig ur de destruktiva relationerna.

Nu berättar fyra kända kvinnor om hur de misshandlats, fysiskt och psykiskt.


Kända kvinnor berättar om hur de misshandlades i sina relationer


– För mig var det svårt att förstå att strypgrepp och att han kastade mig in i väggen var misshandel, säger skådespelaren Ellen Bergström.

När skådespelaren Anja Lundqvist, 47, var i 20-årsåldern träffade hon en kille som hon blev charmad av direkt. Han var artig, trevlig, belevad.

– Han tog hand om mig på ett sätt som ingen hade gjort tidigare, jag blev väldigt charmad.

De flyttade ihop efter tre månader. Det fanns varningssignaler; svartsjuka mot skådespelare hon jobbade med och hon isolerades från sina vänner, de var horor enligt mannen.

– Killkompisar gick bort direkt, det var korsförhör varje gång jag träffade någon. I stället för att berätta för någon så höll jag det för mig själv, jag ville ju att alla skulle tro att han var skitbra. Jag slutade träffa mina killkompisar, sedan slutade jag träffa mina tjejkompisar.

Det gick så långt att hon ställde in föreställningar och la skådiskarriären, sin passion, på hyllan. Hon orkade inte med de ständiga korsförhören och ilskan från honom.

– Det handlade mycket om att inte misslyckas utåt. Han hade hjärntvättat mig till att tro att jag var värdelös. Jag kan inte förklara hur det hände men jag kände att jag inte ville ge upp, ingen fick märka något.

Mannen hotade med våld mot andra men slog aldrig henne. En nyårsafton skällde han ut henne för att hon inte tagit med en tandborste till honom när de skulle övernatta hos hennes mamma.

Anja Lundqvist, här under inspelningen av Sune i fjällen, berättar att hon träffade en kille när hon var i 2


– Han tog polisgrepp om min arm, vi var vid Medborgarplatsen – det var ingen som kom fram och sa något. En vecka senare satt vi i badkaret – då tog han strypgrepp om min hals och tryckte mitt huvud i kaklet. Då tänkte jag: nu måste jag gå.

Hon polisanmälde aldrig. Båda två gick vidare i nya relationer.

– Jag hade önskat att jag visste det jag vet i dag, att man kan anmäla sånt. Jag hade velat att vi stod mer samlade då, som jag tror och hoppas att unga tjejer gör i dag.

Varje gång Ellen Bergström, 29, hör att killen hon var tillsammans med har skaffat en ny tjej så ringer hon och berättar vad som hände henne. Hon har gemensamma vänner med sin ex-pojkvän som fortfarande inte tror på henne.

– Jag pratade med två av hans ex och hörde att de också blivit utsatta. Jag vill inte att fler ska bli utsatta för honom. Så fort han skaffar flickvän så ringer jag, det är det jag kan göra. Jag hade aldrig i min vildaste fantasi trott det här när jag träffade honom, det syns inte utanpå. Så det är väldigt svårt att bli trodd.

Det tog lång tid innan Ellen Bergström förstod att det faktiskt var misshandel det handlade om.

– Jag trodde misshandel var slag i ansiktet, en knytnäve. För mig var det svårt att förstå att strypgrepp och att han kastade mig in i väggen var misshandel.

Relationen fortsatte även efter hon blivit utsatt.

– Han hade aggressiva tendenser men då var det mest glåpord och svartsjuka, först efter ett år blev det fysiskt. Efter att vi gjort slut gick jag tillbaka till honom igen ett halvår senare, jag kände att jag fortfarande var i hans grepp.

Hon hittade sätt att bortförklara hans agerande. När hon väl berättade hur det egentligen låg till förvånades folk.

– Reaktioner från folk i min närhet när de fick reda på det var: ”Men gud, du som är så stark, det trodde man inte om dig?”.

Mediaprofilen Amelia Adamo, 72, misshandlades av en man som hon levde med när hon var ung. Relationen började med kärlek men övergick i fysiskt våld. Slagen kunde komma när som helst. När han drog kniv mot henne lämnade hon honom till slut.

– Man skäms men det var något mellan oss två – det fanns inga barn, jag var väldigt ung.

Då var det otänkbart för henne att söka hjälp någonstans. Hade det skett i dag hoppas hon att hon tänkt annorlunda.

– Tanken att jag skulle gå någonstans med det här föresvävade mig överhuvudtaget inte. Det här var inte någonting som någon annan visste. Lösningen är alltid att gå, om man som vuxen kvinna kan det, i min situation var det det enda valet jag hade.

Ellen Bergström berättar om hur hon utsattes för psykisk och fysisk misshandel.


Politikern Gudrun Schyman, 70, blev misshandlad i ett tidigare äktenskap. Under åren har hon både skrivit och berättat öppet om hur hon blev slagen och hur den relation hon levde i då var aggressiv.

– Jag gick inte någonstans och anmälde. Så såg det ut då, då talade man väldigt mycket mindre om det, säger Gudrun Schyman.

För henne var det viktigt att berätta för att få andra att våga prata om det och belysa att det inte handlar om enskilda kvinnor.

– Det här är ett omfattande samhällsproblem, vi kan inte tro att det är enskilda kvinnor som råkar illa ut vid enskilda tillfällen. Det behandlas fortfarande som om det vore en fråga på individuell nivå, säger Gudrun Schyman.

–  Det bästa vi kan göra är att arbeta förebyggande, med prevention och utbildning och ifrågasättande av stereotypa könsroller och destruktiviteten i mansrollen.
Fyra kända kvinnor berättar - Aftonbladet
nyheter/.../fyra-kanda-kvinnor-berattar-sa-blev-vi-misshandla...
för 7 timmar sedan - Fyra kända kvinnor berättar: Så blev vi misshandlade. ”Vi satt i badkaret – då tog han strypgrepp om min hals”. avJosefin Silverberg.
Aftonbladet: De senaste nyheterna, Sveriges största nyhetssajt
nojesbladet
Fyra kända kvinnor berättar – så blev vi misshandlade av männen ... 02:17. Kända profilerna som lämnat oss under 2018 ... Så gör Aftonbladet sin bedömning ...
De har också blivit slagna - kända kvinnor berättar | Nyheter | Expressen
expressen/nyheter/de-har-ocksa-blivit-slagna---kanda-kvinnor-berattar/
Det är i det nya numret av Amelia de sju kvinnorna träder fram och berättar. ... Här ska vi bo i fem år och det är min räddning." ... Hans misshandel blev bara grövre och grövre. .... Men nu så har det helt ändrats efter Januariavtalet och då har vi tvungna att ha en ny diskussion om vi var beredda att göra förändringar, säger ...
Webgate - Din startsida på internet!
.webgate.nu/

09:50, Konjunkturinstitutet: Tillväxten stiger ? stark stämning bland företagen · DN. 09:46, Fyra kända kvinnor berättar ? så blev vi misshandlade · Aftonbladet.
Misshandlad kärlek. Åtta kvinnor berättar om sina våldsamma partners ...
svenska.yle.fi › Kultur och nöje
27 jan. 2018 - Det var då jag fick idéen till webbdokumentären Misshandlad kärlek (på ... vi försökt betona att berättelserna till vissa delar är så ångestfyllda att ...
Carl Adam misshandlade sina flickvänner: "Jag hoppas att det inte ...
tv4/.../carl-adam-misshandlade-sina-flickvänner-jag-hoppas-att-det-inte...

28 apr. 2018 - Från osympatisk man till kvinna: "Jag vill utveckla mig själv som skådespelare” ... Så kan vi rädda fjärilar och bin: ”Låt bli att klippa gräsmattan”.
Nyheter Koll
11-årige Sid blev oprovocerat misshandlad av vuxen man på bussen · Sydsvenskan .... Fyra kända kvinnor berättar – så blev vi misshandlade · Sydsvenskan ...
Misshandlade syskonet fick vård först efter fyra dagar - Skövde Nyheter
skovdenyheter/.../misshandlade-syskonet-fick-vard-forst-efter-fyra-dagar...
16 okt. 2018 - Niklas Lidström, polis vid Skaraborgsenhet grova brott, berättar för Nya ... En kvinna har tidigare suttit anhållen, misstänkt för inblandning, ... på en öde ö långt ifrån sivilisationen .så får de överleva bäst de kan . ... Vissa lagkamrater blev lite förvånade när de såg mig där, säger 18-åringen med ett leende.
"Hennes liv hade kunnat räddas" | Västerbottens-Kuriren
vk/2597046/sanna-jag-var-radd-for-att-nagon-skulle-do

Henrik Lugn har genom åren misshandlat ett flertal kvinnor, innan han den 1 maj ... blev duktig på att bortförklara och täcka upp för honom utanför hemmets fyra väggar. ... Efter att först ha varit hotfull och skrikit mot henne, så blev Henrik Lugn helt ... så vi blev satta i skyddat boende på hemlig ort i drygt ett år, berättar Sanna.
Lena levde i en våldsam relation – ett fall i Skaraborg - Skaraborgs ...
skaraborgslanstidning/.../lena-levde-i-en-valdsam-relation-ett-fall-i-skara...
28 dec. 2018 - Kvinna misshandlad - berättar i förhör: ”Jag är så jävla rädd att smärtan försvinner”. Skaraborg Lena blev svårt misshandlad av sin dåvarande pojkvän. Det tog ... Uppgifterna i den här artikeln har vi hämtat från polisens ...

Kvinna beskriver äktenskapet som en mardröm - Kristianstadsbladet
.kristianstadsbladet/hassleholm/kvinna-beskriver-aktenskapet-som-en-mardrom/
14 dec. 2018 - Maken brukade trampa på henne med skorna, berättar kvinnan. ... Det var den 19 november i fjol som mannen blev informerad om att hans ... Det slutade med att han misshandlade sin hustru på asylboendet. ... Man vill inte lägga sig i eller så, kan man säga”. ... Vid händelsen drack jag en hel flaska vodka.
Tiggande kvinna berättar – fick missfall efter misshandel | SVT Nyheter
svt/nyheter/lokalt/smaland/tiggande-kvinna-misshandlades-fick-missfall
14 sep. 2018 - Ett exempel handlar om en kvinna som ska ha misshandlats så att hon fick missfall. ... pengar blev de misshandlade eller begränsningar i mattilldelningen ... att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet.
Saknas: kända
[PDF]SE TILL MIG SOM - Uppsala University - Uppsala universitet
kunskapsbanken.nck.uu/nckkb/nck/publik/fil/fulltext/102

I denna skrift har vi gett fyra skribenter i uppdrag att lämna varsitt bidrag till den viktiga diskussionen om ... mig att jobba med barn till misshandlade kvinnor efter-.
Våldsutsatta kvinnor - Socialstyrelsen
socialstyrelsen/Lists/Artikelkatalog/.../8442/2009-126-237_rev1.pdf
Om kvinnan berättar att hon är utsatt för misshandel 39. Akuta insatser ..... att döda henne om hon lämnar honom.6 Så länge kvinnan är i närheten av mannen ...
Sa ifrån när kvinna blev ofredad – misshandlades av fyra män
st.nu/sa-ifran-nar-kvinna-blev-ofredad-misshandlades-av-fyra-man
21 nov. 2017 - Natten mellan lördag och söndag ska en man ha blivit misshandlad en fyra ... Jalasvaara har anlänt – vi sänder efter nyförvärvets första träning med Timrå IK ... Alnö vårdcentral har tappat flest patienter i Medelpad – så går det för din ... Den här mannen berättar att han såg fyra män som ofredade en kvinna.

Här är invandrargänget som misshandlade och rånade 97-åriga Elsa ...
samnytt/har-ar-invandrarganget-som-misshandlade-och-ranade-97-ariga-elsa/
15 jan. 2018 - Det var kanske därför hon blev misshandlad av besvikna förövare. – Jag har artros i ryggraden så det gjorde väldigt ont, uppgav Elsa senare till polisen. ... Två män och minst tre kvinnor och minst två barn står runt bilen. ... Jag lägger märke till att det sitter fyra araber i bilen och tycker att det verkar märkligt ...
[PDF]fulltext - DiVA portal
.diva-portal.org/smash/get/diva2:319301/FULLTEXT01.pdf

av L Johansson - ‎2010 - ‎Relaterade artiklar
Misshandlade kvinnors erfarenheter av en misshandelsrelation ... kvalitativ analys av fyra autobiografier, analysen indelas i fyra kategorier som blir underlag ... När vi sedan fick se siffrorna från Brottsförebyggande rådet så kände vi att ämnet .... ofta sjuksköterskan som berättar för patienten om all hjälp som kan erbjudas.
[PDF]En ung kvinnas död eer en brutal gruppvåldtäkt har få indierna a gå ...
lup.lub.lu/student-papers/record/3516215/file/3516216.pdf

av I Beckman - ‎2013
gå på flera år, berättar Anubhuti Vatsayan. – För vissa har ... månader på prov, och så följer vi upp hur det har gått. I de fall där ... gelbundet misshandlad i fyra som det fruktansvärda hän- de. Hennes .... Innan jul blev en ung kvinna brutalt gruppvåldtagen i. Delhi, och .... mest känd för att husera den främsta symbolen för hela.
Jag har knappt ord för det som har hänt” - Värnamo Nyheter
vn/article/offret-berattar-jag-forstar-det-inte/
6 mars 2019 - Tänk om det varit en äldre man, eller kvinna, eller en yngre person, säger han ... det då och slänger, så vet ni var soptunnan är till nästa gång”, berättar mannen. ... Relaterat: Man bad fyra plocka upp efter sig – blev misshandlad. Relaterat: Efter attacken: ”Jag blir så upprörd – vi ska gå till botten med detta”.
Örjan Ramberg och Josefin Nilsson – Monas Universum
monasuniversum/2019/03/23/orjan-ramberg-och-josefin-nilsson/

för 4 dagar sedan - Han misshandlar Josefin Nilsson och vid ett tillfälle slänger han in henne i väggen, så ... Josefin anmälde Örjan Ramberg och han blev fälld men i hovrätten sänktes domen. ... Vad folk inte förstår…..misshandlade kvinnor är LIKA hjärntvättade och nedbrutna ..... Och så berättar hon naket att hon är bipolär.
Streep berättar om misshandel: ”Spelade död” - Omni
omni/streep-berattar-om-misshandel-spelade-dod/a/wE6A2o
20 nov. 2017 - Skådespelaren Meryl Streep blev en gång brutalt misshandlad, berättade ... Meryl Streep: Vi kvinnor har alltid missgynnats radaronline. .... För landets företagare finns det mycket pengar att spara – så länge du har koll på ... Men det finns många mindre kända avdrag som kan spara dig tusentals kronor.
Tidningar - /home/ Inte Inloggad
haxx/home/boxx/?boxsida=Tidningar

... pantning i Sverige 15:06. Kvinna döms för anklagelser mot chefer 15:02 .... Fem svenskor kan nå semifinal i Champions League 11:33. Olsen sågar Ullevåls ...
Blodig uppgörelse i Borgholm - Ölandsbladet
.olandsbladet/nyheter/blodig-uppgorelse-i-borgholm/
21 sep. 2012 - Fem personer, tre killar och två tjejer, var inblandade. ... Där har vi en kvinna född 1979 och en man född 1980 som båda är misstänkta för grov stöld ... Så där har vi anmälan nummer två där hon misstänks för försök till grov ... Ett vittne till misshandeln blev nästa mål för den 32-åriga kvinnans bärsärkagång.
Knytnävsslag, skallningar och strypgrepp – nu döms 24-åringen till ...
.barometern/.../knytnavsslag-skallningar-och-strypgrepp-nu-doms-24-aringen-til...
28 juni 2018 - Den unga kvinnan berättar om ett trasigt förhållande där den 24-årige mannen ofta blev arg, svartsjuk och – våldsam. ... Efter den misshandeln kunde inte kvinnan jobba på fyra veckor. ... misshandel och olaga hot eftersom gärningarna har varit av ”allvarligare slag” och ”övergreppen har varit så många”.
STO-regionen | Nyheter STO – Stenungsund - Tjörn - Orust
.sto-regionen/

En trafikolycka inträffade på länsväg 160 vid Såtens rastplats norr om Henån vid klockan 08:40 på .... Fyra kända kvinnor berättar – så blev vi misshandlade.
[PDF]mäns våld mot kvinnor i nära relationer - Webbutik Sveriges ...
webbutik.skl/bilder/artiklar/pdf/7164-177-9.pdf
Skriften är skriven av Mona Eliasson, professor i psykologi vid Högskolan i .... med mäns våld mot kvinnor, även om den sedan uttolkats så i ... 2000 Fem år efter konferensen i Beijing ägde en uppföljning .... och lobbyverksamhet och blev i flera avseenden ledande ... misshandel ett brott där åklagare kan ingripa oavsett.
MR-DAGARNA2017: Kvinnor svårt utsatta i Honduras | Amnesty Press
.amnestypress/artiklar/.../mr-dagarna2017-kvinnor-svart-utsatta-i-honduras/

10 nov. 2017 - En av de 643 kvinnor som mördades förra året var den internationellt kända ... Ofta vet vi inte vem som mördat dem eller varför. ... Yessica Trinidad berättar att kvinnan blev häktad och misshandlad ... Men år 2015 ändrade högsta domstolen lagen så att den sittande presidenten kan väljas om för fyra år till ...
[PDF]kvinnomisshandel - MUEP
muep.mau/bitstream/handle/2043/1360/misshandel.pdf?sequence=1
av M Andersson - ‎2004 - ‎Citerat av 1 - ‎Relaterade artiklar
av de många instanser där misshandlade kvinnor söker hjälp. Syftet med .... 1997). Det dröjde dock till år 1864 innan det blev förbjudet för mannen att aga sin .... kända konsekvenser av våld, t ex depression, olika ångestsyndrom inklusive ...... (2000) skriver författaren att efter endast fem informanter intervjuats så upprepa-.
Ellen Bergström blev misshandlad av sitt ex – nu berättar hon - Modette
modette › livsstil › Ellen Bergström

18 okt. 2017 - Ellen Bergström blev misshandlad av sitt ex – nu berättar hon ... Några kända män har även klivit fram och erkänt att de själva har förtryckt kvinnor genom sin sexualitet. ... Jag har aldrig varit så rädd i mitt liv som jag var då, men också varit rädd i efterhand för att prata om det", skriver Ellen i ett inlägg på ...
[PDF]En handbok i att möta utsatta kvinnor - RFSU
rfsu.ineko/Files/sv-SE/26666/RelatedFiles/valdtagen_handbok.pdf
Vi arbetar för ett öppet, jämlikt samhälle där människan inte utnyttjas eller .... Att möta kvinnor som både blivit misshandlade och våldtagna . .... brotten även de så kallat tekniskt uppklarade brot- ..... Nästan alla kvinnor berättar om den rädsla de känt, ibland för sitt liv. ..... en förklaring till att kvinnan blev våldtagen: ”Hon.

Tala med mig systrar! - Svenska filminstitutet
filminstitutet/contentassets/.../tala_med.pdf
ställning och som blev Sydafrikas första demokratiskt ... Listan över kända sydafrikanska män kan göras ... får vi möta ett tjugo-tal kvinnor som berättar om ... behövde vi förlora så många männis- .... nan, som blivit misshandlad, som är låst vid ...
Kvinnoregistret - Sveriges Radio
sverigesradio/kvinnoregistret/

17 dec. 2014 - icon-pdf Läs mer om vad polisen registrerat om kvinnorna ... på den svenska polisen. Så här reagerar hon på uppgifterna i kvinnoregistret.
Rättens förklaring till friande dom: Det var "inte som man tänker sig en ...
metro/.../rättens-förklaring-till-friande-dom-det-var-inte-som-man-tänk...
5 apr. 2018 - Kvinnan blev biten i halsen, fick ett hårt tag om halsen och hår bortslitet, enligt åtalet. ... ”Vi anser vidare att NN:s berättelse varit fri från felaktigheter, ... Om två personer i en rätt om fyra vill fria en åtalad blir det en friande dom. ... att en kvinna berättar för släkten att hon blir misshandlad om hon blir det så att ...
Media - aland.
aland./media

Mike Pence: Därför vill vi till månen igen · Manafort ska ha fått svarta pengar via ... på månen inom fem år · Fyra kända kvinnor berättar ? så blev vi misshandlade ...
Fyra gripna för inblandning i människorov - Östra Småland
.ostrasmaland/tt-inrikes/fyra-gripna-for-inblandning-i-manniskorov/
för 4 timmar sedan - Fyra personer är gripna för misstänkt inblandning i en synnerligen grov misshandel i Växjö av en person som hölls fången, rapporterar lokala medier. ... Vi gjorde en samlad insats under tisdagen med hjälp av den ... Vintern blev inte alls så snörik som. ... Världskänd hårdrocksgitarrist till Kalmarfestival.
[PDF]våld i nära relationer. Barn och ungdomar berättar
barnombudsmannen/unga-direkt/files/Global/.../signaler2012.pdf

De barn och unga vi mött har egna ... vård eller försumlig behandling, misshandel eller utnytt- jande ... barn illa samt, om så är lämpligt, förfaranden för rättsligt ..... Morden på dessa unga kvinnor blev en ögonöppnare ...... år så, på fem minuter, blev jag gärningsman när jag liksom har .... känd kan det upplevas som ett svek.
Hatar Gud kvinnor? | Fri Tanke
fritanke/en-gud-for-mobbare/
I juli 2008 rapporterades att fem kvinnor hade begravts levande i provinsen Baluchistan i Pakistan. ... I augusti, när detaljerna kring brottet hade börjat bli kända, talade senatorn .... Vi lyder bara Allahs lagar så vi har ingenting att oroa oss för ... En kvinna blev misshandlad av det som tidningen Ha´aretz kallade ”en ad hoc ...
Häktesvakt misshandlad till döds i Huddinge | SvD
svd/haktesvakt-misshandlad-till-dods-i-huddinge

3 okt. 2011 - Kvinnan fördes till det närliggande Huddinge sjukhus, men hennes liv gick ... Att en intagen misshandlar någon i personalen så allvarligt är ... Vi talar om mannaminne, något liknande har inte hänt under mina ... Per Sunnebron som är ordförande för ST-fackets avdelning i Kriminalvården berättar att det är ...
Stenungsund/Tjörn/Orust | Nyheter4.
nyheter4./stenungsund-tjörn-orust-34443583
Misstänkt misshandel på Orust .... Kvinna gripen för grov misshandel på Tjörn ... Det hände vid fyra tillfällen under perioden den 5 oktober 2018 till den 22 oktober 2018 ... små stjärnkockar som säkert vill ge ett och annat tips till Gustav, berättar Anette. ..... Jag var inte beredd på detta så jag blev förvånad och mycket glad.
Knivstucken man förlamad
affarsliv./nyheter/.../knivstucken-man-forlamad-om4854714.aspx
Det berättar Leif Hermansson, chef vid avdelningen för grova brott vid polisen i ... som den 7 oktober blev brutalt misshandlad vid Stockholmsvägen i Norrköping är delvis förlamad. ... om vi säger så, han är förlamad i ena benet, säger Leif Hermansson. ... Klart är dock att det finns fem misstänkta, varav en kvinna, där de ...

Psykisk misshandel – amelia
forum.amelia/forum/det-hande-mig/psykisk-misshandel
14 jan. 2007 - Jag läser alla artiklar om våld mot kvinnor. .... Det är nu över fyra år sedan jag lämnade mitt ex och mitt liv har ... Sen är det också så att när vi bråkar så blir jag livrädd. .... När jag berättar om min historia har jag fått höra kommentaren ”ja, det ... Jag blev Fruktansvärt! arg då hans misshandel gick ut över mina ...
Fyra kända kvinnor berättar - så blev vi misshandlade - Nyhetsbyrån
nyhetsbyran/nyhet.php?id=10677977

( Allt om Världsnytt ) Nyhetskälla: Aftobladet | 2019-03-27 | 11:55:00. Hela artikeln om Fyra kända kvinnor berättar - så blev vi misshandlade finns på Aftobladet ...
Brottsfacit för oktober 2016: 16 mord, 39 mordförsök, 42 fall av grov ...
elisabethoglund/.../brottsfacit-oktober-2016-16-mord-39-mordforsok-42-fall...
20 nov. 2016 - Så blev jag då äntligen klar med min brottsstatistik för oktober 2016. ... Polisen beslagtar järnrör som man tror har använts vid misshandeln. ... En 20-årig kvinna blir misshandlad av en okänd man i kön utanför en grillkiosk på ..... Fyra fall av grov misshandel, alternativt mordförsök, begicks i samband med ett ...
Allt som räknas är prestationen på plan - Feministiskt Perspektiv
feministisktperspektiv/2012/08/15/allt-som-raknas-prestationen/

15 aug. 2012 - Det blev en vadskada, inte misshandelsanklagelserna, som satte stopp. ... Men det blev nedlagt eftersom ord stod mot ord, berättar hon. ... Vi förflyttar oss till 2011. ... bli så synd om honom bara för att han råkar vara den kända personen? .... My Gerndt vet redan om fem kvinnor som vågat anmäla sina killar ...
Hetsjakt! Kändisskvaller! Porrchock! - Magasinet Filter
magasinetfilter/granskning/hetsjakt-kandisskvaller-porrchock/
Expressen har en liknande rubrik: »Känd artist anhållen för misshandel – frun fördes ... välinformerad, själv går ut på Flashback och berättar om ett uppmärksammat brott. ... Två år senare, 1992, blev Carl Abrahamsson uppringd av Axelsson, som ..... En professor här på Chalmers sa att anledningen till att vi har så få kvinnor ...
Brott och straff i gångna tider - Historiesajten
historiesajten/handelser2.asp?id=27

Det fanns många saker man kunde dömas för, saker som vi idag inte ens tänker på, ... Straffen skulle vara så pass avskräckande att andra inte skulle göra om samma sak, detta ... För fjärde resan stöld (stöld fyra gånger) kunde du bli hängd. ... När Gustav III blev kung 1771 fanns det dödsstraff för 68 olika typer av brott.
Poliskälla: Ökänt invandrargäng misshandlade pappan grovt i Mall of ...
nyheteridag/poliskalla-okant-invandrargang-misshandlade-pappan-grovt-i-m...
1 apr. 2018 - Som vi bedömer det var syftet att helt enkelt mucka gräl, säger poliskällan ... Poliskällan berättar att pappans skador blev mycket svåra och att det var ”rejält med stryk”. ... Om de är kända av polisen så är det väl inte så satans svårt att få tag i dom .... Kvinnor i Nya Zeeland bär hijab i solidaritet med muslimer.
Stor sammanställning av SD:s kvinnohat - kvinnor är horor som får ...
interasistmen/.../stor-sammanstallning-av-sds-kvinnohat-kvinnor-ar-ho...

Det vidriga sexuella våldet som kvinnor utsatts för fördömer vi såklart ... Hagwall sa i en intervju med P4 Dalarna att kvinnor hade ett ansvar att lämna sin man om de blev misshandlade, något hon till ... Hon har ett sånt liv så att hon hamnar på gatan? ... När vi inte berättar för våra barn om verkligheten då blir de okunniga.
"Skandaldomen" kritiseras hårt av svenska jurister - "har aldrig sett ...
.dagensjuridik/.../skandaldomen-kritiseras-hart-av-svenska-jurister-har-aldrig-s...
5 mars 2018 - "Målsägande (kvinnan) har lämnat en berättelse utan att visa några känslor, ... berättar för släkten att hon blir misshandlad om hon blir det så att ... Nu kommer lagmannen Lena Egelin vid Solna tingsrätt att diskutera ... Spelbolag får böta fyra miljoner - lät avstängda spelare fortsätta med onlinespelandet ...
Gängbråk troligen bakom misshandel - Kuriren.nu - Norrbottens-Kuriren
mobil.kuriren.nu/nyheter/gangbrak-troligen-bakom-misshandel-8977145.aspx
Vi känner till båda grupperna sedan tidigare, uppger polisen. ... ska ha närmat sig en mindre grupp personer, tre män och två kvinnor, på gatan. ... Såväl de som blev attackerade som det attackerande gänget är kända av .... som berättar att hon är dotter till skidlegendarerna Sven-Åke Lundbäck och Lena Carlzon-Lundbäck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar