SHL : Sågningen "Det blev ganska oprofessionellt" - Stockholm Alex

Latest

2017/11/20

SHL : Sågningen "Det blev ganska oprofessionellt"

Sågningen : "Det blev ganska oprofessionellt"

Efter succésäsongen i fjol gick Malmö Redhawks och Noah Welch skilda vägar.
Nu riktar han en skarp känga till klubben för hur avskedet hanterats.
– Det var saker som de skulle göra som de inte gjorde, säger Noah Welch till Hockeysverige. 


SHL : Sågningen "Det blev ganska oprofessionellt"
                           SHL : Sågningen "Det blev ganska oprofessionellt"


Backbjässen Noah Welch är tillbaka i Växjö Lakers efter två års frånvaro.
Han njuter av att vara tillbaka i klubben han vann SM-guld med 2015.
– Det är en väldigt bra organisation. De har behandlat mig och familjen fantastiskt under de tre åren vi har här. Det var ett ganska enkelt val att komma tillbaka, säger Welch till Hockeysverige.
I fjol spelade Noah Welch i Malmö Redhawks. En klubb där han hade en nyckelroll när klubben sensationellt gick till semifinal - efter att ha slagit ut just Växjö Lakers i kvartsfinal.

LÄS OCKSÅ : Welch nobbade en drömlön

Noah Welch kritiserar Malmö : "Oprofessionellt"

Men någon fortsättning i Malmö blev det inte. Noah Welch skrev i stället på för Växjö mitt under den nuvarande säsongen.
Enligt Noah Welch var det heller aldrig aktuellt att förlänga. Han menar att Malmö hanterade avskedet oprofessionellt.

– Allting var fantastiskt när jag var med laget, men när jag lämnade Sverige blev saker inte lika bra med klubben. Jag väljer att inte säga mer än så. Det var saker som de skulle göra som de inte gjorde. Det gjorde det svårt förlänga kontraktet, säger han.
Noah Welch vill dock inte specificera exakt vad det var som inträffade.

– Staden var otrolig och de fixade ett jättebra boende till oss. Patrik (Sylvegård), general managern, var bra. Men när jag lämnade blev det ganska oprofessionellt, sett ur ett businessperspektiv. För mig var dörren stängd. Växjö har alltid varit schysta mot mig så det var ett enkelt val att komma tillbaka hit.
Noah Welch har stått för tre poäng på fem matcher hittills under säsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar