Tomas Andersson Wij : Artistens snuskiga ord i programmet - Stockholm Alex

Latest

2017/11/26

Tomas Andersson Wij : Artistens snuskiga ord i programmet

Artistens snuskiga ord i programmet

Tomas Andersson Wij var 14 år då en äldre man sade åt honom att onani var förbjudet. 
I "Så mycket bättre" berättar artisten att han bad till Gud om hjälp under sitt sexuella uppvaknande – och fick vad han tolkade som ett tecken. 
– Jag ville ju leva rätt, och inte fan ville jag sumpa den här kallelsen genom att hålla på och runka, säger Tomas Andersson Wij. 


Tomas Andersson Wij : Artistens snuskiga ord i programmet
                                        Artistens snuskiga ord i Programmt-pressen.se


Tomas Andersson Wij står i centrum i lördagens "Så mycket bättre".
Artisten berättar om sin frikyrkliga uppväxt – och sitt förvirrade sexuella uppvaknande.
– Det var ju ett evigt ämne, säger Tomas Andersson Wij om sexualiteten.
– Jag kommer ihåg att när jag var 14, då var det en äldre man som sa till mig: "Tomas, nu är du i den där åldern då kroppen börjar vakna, och jag vill att du tittar på ett par Bibelord här". Så slog han upp Gamla testamentet: "Ja, du ser ju svart på vitt att det här med onani, det kan du inte hålla på med", fortsätter Tomas Andersson Wij.

LÄS MER : Andersson Wijs poppiga låtval : ”Kommer inte hända igen!"

Gudomlig plan för livet 

Han berättar att han hade fått höra att det fanns en plan för hans liv.
– Så jag ville ju leva rätt, och inte fan ville jag sumpa den här kallelsen genom att hålla på och runka, säger Tomas Andersson Wij och skrattar.
Men att motstå begären var lättare sagt än gjort. Tomas Andersson Wij berättar att han bad till Gud om hjälp – och att han fick vad han tolkade som ett gudomligt tecken.


Tomas Andersson Wij : Artistens snuskiga ord i programmet
                                       Tomas Andersson Wij Dacke med... | SVT.se


– Jag tänkte att ska jag gå genom den här sexuella öknen, då måste jag ha ett bevis för att det är på riktigt. Då sa jag till Gud  när jag skulle gå och lägga mig. Om det är så att jag måste låta bli det här, då vill jag att den där lampan inte funkar imorgon när jag vaknar. Och när jag vaknar på morgonen så ligger lampan på golvet och går inte att tända.

"Halleluja!"

Anders "Moneybrother" Wendin frågar om händelsen hjälpte honom att sluta onanera.
Nej, svarar Tomas Andersson Wij.


Tomas Andersson Wij : Artistens snuskiga ord i programmet
                             Tomas Andersson Wij Artistens snuskiga ord i programmet

Detta får alla artister vid bordet att skratta. Uno Svenningsson utbrister :
Halleluja! 

LÄS MER : Eric Saade mobbad och utfryst