Melodifestivalen: Melodifestivalen David Lindgren ”Har svårt att sova” - Stockholm Alex

Latest

2018/02/03

Melodifestivalen: Melodifestivalen David Lindgren ”Har svårt att sova”

Melodifestivalen David Lindgren: ”Har svårt att sova”

KARLSTAD. I år axlar han programledarskapet ensam.
Det har fått David Lindgrens nerver att vakna.
– Jag har haft svårt att sova, säger han.


Melodifestivalen: Melodifestivalen David Lindgren ”Har svårt att sova”
                         David Lindgren Melodifestivalen 2018 - Allt du behöver veta om Mello

2017 fick han sällskap av Clara Henry och Hasse Andersson. I år leder David Lindgren Melodifestivalen ensam.
Bara dagar innan första delfinalen har arbetsbördan orsakat sömnproblem.

– Det är mer manus att lära sig, man gör alla på:or och av:or. Jag vaknar och då börjar det rulla direkt, alla manusbitar. I natt vaknade jag vid tre och hade svårt att somna om, så jag är lite trött i dag, säger David Lindgren.

”Mycket manus i huvudet”

Han hoppas bli lugnare efter genrepet.

– Man har mycket manus i huvudet och har inte fått testa det på publiken överhuvudtaget så man vet inte hur det ska tas emot. Det ska bli skönt att köra i kväll, då kanske spänningarna släpper lite. Jag tycker ändå att det känns som att vi är på banan.

”Känner mig tryggare”

Nervositeten till trots känner sig David Lindgren mer bekväm i programledarrollen i år.


Melodifestivalen: Melodifestivalen David Lindgren ”Har svårt att sova”
                                               Melodifestivalen 2018: David Lindgren

– Jag har känt mig väldigt delaktig i allt manusarbete och att bolla idéer till programmet och jag känner mig mycket tryggare i min roll som programledare. Jag kände också att SVT redan från början litade mer på mig än förra året.


LAS OCKSA : Det här bör du veta om David Lindgren

Han får stöd av frun Kristina och sina två barn under hela jobbperioden.
– De är med mig på hela turnén. Kidsen är med och vi har barnflicka eller svärföräldrar med.