Benjamin Ingrosso: Därför reser Pernilla från Benjamin i Eurovision - Stockholm Alex

Latest

2018/05/09

Benjamin Ingrosso: Därför reser Pernilla från Benjamin i Eurovision

Benjamin Ingrosso Därför reser Pernilla från Benjamin i Eurovision
Benjamin Ingrosso får stöd av flickvännen Linnea Widmark och mamma Pernilla Wahlgren under semifinalen i Eurovision song contest i Lissabon.

Chanserna bedöms vara goda att han tar sig till lördagens final - men på grund av en dubbelbokning kan Pernilla Wahlgren inte vara där då.

– Jag kommer ha min tjej och hennes familj där om jag går till final, säger Benjamin Ingrosso.

 
Benjamin Ingrosso: Därför reser Pernilla från Benjamin i Eurovision

                  Benjamin Ingrosso var förhandstippad favorit – och han tog hem det

På torsdag är det dags för Benjamin Ingrosso att representera Sverige med bidraget ”Dance you off” i den andra semifinalen i Eurovision song contest.

Trots att 20-åringen inte är någon nybörjare som artist så känner han tydligt av pressen.

– Det är klart man är nervös, det har gått väldigt bra för Sverige de senaste åren, vi har kommit i topp fem hela tiden. Jag hoppas att jag går upp och gör mitt bästa, och oavsett hur det går, att svenskarna är stolta ändå. Jag ska göra mitt bästa absolut, säger Benjamin Ingrosso.

LÄS MER: Pernillas miss – kan inte stötta Benjamin i finalen

Flera av Benjamin Ingrossos nära och kära flyger ner till Portugal för att stötta honom vid torsdagens semifinal.

– Morsan kommer! Tillsammans med min flickvän och hennes föräldrar. Och mina kusiner och deras mamma (Charlotte Perrelli). De är inte här än, de kommer på dagen på torsdag allihop. Det blir ett gäng som kommer, säger Benjamin Ingrosso.

Pernillas tabbe - har dubbelbokat sig
Målet är att ta sig till lördagens final. Men om Benjamin Ingrosso går vidare tvingas han tävla utan mammans uppbackning - hon har dubbelbokat sig och måste åka till Sverige på finaldagen.

Pernilla Wahlgren turnerar just nu med sin föreställning ”Kort, glad och tacksam”. När några extraföreställningar skulle sättas in gav hon sin manager fria händer att välja datum. Hon tänkte inte på att sonen eventuellt skulle tävla i ESC.
 
Benjamin Ingrosso: Därför reser Pernilla från Benjamin i Eurovision
                                   Benjamin Ingrosso är stor förhandsfavorit inför finalen

– Jag kommer inte kunna vara där, jag har föreställning. Det här är jag i ett nötskal. Jag sa ”ta vilka datum som helst, det är lugnt”. Såklart har vi bokat in extraföreställningar just det datumet, sa hon i podcasten ”Wahlgren & Wistam”.

LÄS MER: Pernilla Wahlgren ratas av familjen

Enligt Benjamin Ingrossos manager Therese Hädinggård tar han beskedet om sin mammas frånvaro med ro.

”Benjamin visste att Pernilla inte skulle kunna stanna för final som det skulle bli så att han går vidare. Han har bra stöd på plats”, skriver Therese Hädinggård i ett sms.

Men flickvännen Linnea Widmark har lyckligtvis sett till att vara ledig under Eurovision-finalen.

Benjamin Ingrosso: Därför reser Pernilla från Benjamin i Eurovision
                              Pernilla Wahlgrens miss – kan inte stötta Benjamin i finalen

– Jag kommer ha min tjej och hennes familj där till på söndag om jag går till final, säger Benjamin Ingrosso.

Paret firade sin femårsdag den 14 mars i år. I fjol hade de ett uppehåll i relationen. Det var under den perioden som låten ”Dance you off” kom till, har artisten tidigare berättat.