Zlatan Ibrahimovic: Zlatans nya krav på landslaget efter VM - Stockholm Alex

Latest

2018/07/18

Zlatan Ibrahimovic: Zlatans nya krav på landslaget efter VM

Zlatan Ibrahimovic hade personligen mycket att förlora när Sverige mötte England i VM.
Nu har han ställt ett krav på landslaget inför sin stundande resa till Wembley.
Inför VM-kvartsfinalen mellan Sverige-England kivades de forna lagkamraterna Zlatan Ibrahimovic och David Beckham
"Yo David Beckham, om England vinner så bjuder jag dig på middag var du vill i världen, men om Sverige vinner så köper du vad jag vill till mig från Ikea, okej?", skrev Zlatan.


Zlatans krav på landslaget efter vadet med Beckham


Vad med mellan Zlatan och Beckham

"Om Sverige vinner kommer jag personligen ta dig till Ikea och köpa vad du än behöver till ditt nya jättehus i Los Angeles. Men när England vinner vill jag att du kommer och ser en England-match på Wembley iklädd en England-tröja och njuter av fish & chips i halvtid", svarade Beckham.

Som bekant gick Beckham vinnande ur valet. England vann med 2-0 och Zlatan blev rikligt hånad på de sociala medierna.

I en intervju med NFL-stjärnan JuJu Smith-Schuster riktar Zlatan en skämtsam pik till landslaget som "svek" honom.

”Jag ska tvinga dem”

– Nu måste jag till Wembley. Fantastiskt. Jag ska ta tag i hela landslaget och tvinga dem att följa med mig till England. Men de gjorde ett bra jobb, jag är glad för deras skull, säger Zlatan i Youtube-klippet.

Zlatans hyllning till landslaget

Tidigare i intervjun blir Smith-Schuster imponerad av Zlatans rappa svar på frågan: varför kallar du dig själv för "Gud"?

ZLATAN: – Hur många kungar finns det i världen?

SMITH-SCHUSTER: – En massa.

ZLATAN: – Hur många gudar?

SMITH-SCHUSTER: – En.

ZLATAN: – Exakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar