Melodifestivalen Wiktoria tar avstånd från Melodifestivalen 2019 - Stockholm Alex

Latest

2019/03/10

Melodifestivalen Wiktoria tar avstånd från Melodifestivalen 2019

Wiktoria tar avstånd från Melodifestivalen 2019

Wiktoria slutade sexa i finalen – efteråt var hon rejält besviken på resultatet.

Hon berättar också om kampen för att få tillbaka sin röst och smärtorna på scenen.


https://stockholmalex.blogspot.com


– Det var tufft men jag köttade igenom det, säger artisten.

Wiktoria Johansson, 22, tävlade i Melodifestivalen för tredje gången på fyra år och den här gången satsade hon allt för att vinna – hon valde till och med att installera en dusch på scenen för att maximera sitt ”Not with me”-nummer.

Men det räckte inte hela vägen – hon slutade sexa i finalen.

– Jag gjorde mitt bästa och hade hoppats att det skulle gå bättre än så. Jag är stolt över mitt framträdande, låten och numret. Jag hade inte kunnat göra det bättre så det är klart att jag är besviken att det inte togs emot bättre, säger Wiktoria.
Wiktorias sjukdom inför finalen

Ända sedan den första deltävlingen, då hon gick direkt till final, har hon också kämpat med röst- och sjukdomsproblem.

– Jag blev sjuk direkt efter och det gick över till heshet väldigt fort. Jag vet inte om det är duschen eller inte, jag tycker ändå att jag har varit duktig med att hålla mig torr och varm, säger Wiktoria.

– Sedan tappade jag rösten helt för ungefär tre veckor sedan. Det gick över till en väldig heshet, det var först i måndags som jag fick tillbaka talrösten. Så det har verkligen varit en kamp och mina stämband har varit väldigt slitna.

Hon har fått hjälpt av läkare och röstcoach för att ens kunna genomföra finalen. Under genrepet före finalen avråddes hon av läkare att sjunga och valde att mima sin låt.
Beskedet om framtiden

Under finalen sjöng hon – med smärta.

– Jag hade väldigt ont i halsen. Det var tufft men jag köttade igenom det, säger Wiktoria.

Nu ska hon vila stämbanden. Och hon berättar samtidigt att det kan dröja innan vi får se henne i Melodifestivalen igen.


https://stockholmalex.blogspot.com


– Det är mycket, både psykiskt och fysiskt, och jag skulle behöva en paus från det nu. Jag är 22 år och kan inte säga att jag aldrig kommer att vara med igen. Men det kommer att dröja, säger Wiktoria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar