Utrota rebeller - Stockholm Alex

Latest

2020/03/05

Utrota rebeller

I helgen anordnade den ”klimataktivistiska gruppen” Extinction Rebellion en demonstration i Malmö. Denna obehagliga organisation säger sig värna om miljön, men det är lite oklart på vilket sätt den främjas av att de skapar trafikstockningar.

För det är ju det de gör. Att blockera bilvägar resulterar enbart i mer bilkörning, ökad tomgångskörning och irritation bland pendlare som hindras i sin väg till och från jobbet där de drar in skattepengar så att dessa parasiter kan tramsa omkring på dagarna till ingen som helst nytta.


Nyheten är märkligt nog inte att terrorister spärrat vägen utan att en bilist tröttnade. Trots att han enligt polisen ”kört i väldigt låg hastighet” är bilisten (!) misstänkt för ”framkallande av fara för annan” för att han försökte få passera demonstrationen med sin bil på Regementsgatan som är en mycket bred gata med tydligt avgränsade fält för bilar, cyklar och fotgängare.


Det går möjligen att ana vems sida jag står på här. Åtminstone så länge man inte med berått mod kör över någon har jag inga problem med att bilister försöker ta sig fram med bil på bilvägen. Till aktivisterna kan jag bara säga: Stå ert kast! Vuxna människor som ställer sig mitt i gatan bör vara beredda på att få en bil i huvudet.

Och det är inte specifikt bilpendlare som väcker deras vrede, det verkar gälla jobbande människor i största allmänhet. Här försöker ett par muppar hindra Londonbor i rusningstrafik från att åka tåg.


Tråkigt att inte klippet var längre. Jag hade inte haft något emot att se lite blod. Sån är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar