Artisterna Pernilla Wahlgren, och Anna Book, har hamnat på kant med varandra - Stockholm Alex

Latest

2020/04/12

Artisterna Pernilla Wahlgren, och Anna Book, har hamnat på kant med varandra

Pernilla Wahlgrens öppna skönhetsbråk med Anna Book

Anna Book kritiseras av följarna för att fuska med utseendet och Pernilla Wahlgren ställer sig på deras sida.

Book slår tillbaka mot anklagelsen – och menar att Wahlgren utnyttjar henne för att få uppmärksamhet.

”Jag ska tydligen finna mig i att bli kallad för lögnare. Så, jag säger som jag ofta gjort, man dömer eller känner andra efter sig själv”, skriver Anna Book på Instagram.



Artisterna Pernilla Wahlgren, 52, och Anna Book, 49, har hamnat på kant med varandra .

Upprinnelsen till konflikten är bilder av sig själv som Anna Book har lagt ut på Instagram. Artistens följare påpekade att hon ser ut att använda ”snygg-filter” på sina selfies, som slätar ut huden, ger lyster och gör att hon påminner om en porslinsdocka.

Det fick Book, som fyller 50 i höst, att att slå tillbaka med att hon inte tolererar kommentarer från ”bitterkärringar”.

Anna Book berättar att hon har en naturligt slät hy tack vare att hon aldrig rökt eller druckit, är noga med fuktgivande kräm – samt att hon är lycklig och kär.

”Bättre att svara ärligt än ljuga”
Pernilla Wahlgren följde diskussionen mellan Anna Book och hennes följare, och kunde till slut inte hålla sig från att uttrycka sig och ryta ifrån.

”Men snälla. Nu måste jag reagera. Det är helt okej att använda olika filter om man tycker det är kul. Men då får man också ta att vissa som ser bilden kommenterar detta, och stå för det. Vissa av dina bilder har ju ett hitte på-filter som barn mest brukar använda, och det får väl du också använda om du tycker att det är kul. Men det är oerhört viktigt att vi också vågar visa oss som vi är ibland, utan filter. Vi som har varit med ett tag måste föregå med gott exempel. Så nästa gång någon påpekar dina dockfilter, svara ingenting om du vill eller säg som det är: Ja jag har lagt på ett gulligt roligt filter som jag tycker är kul att använda ibland. Det är bättre att svara så än att ljuga och kalla folk för bitterkärringar.”



Anna Book var inte sen med att replikera i ett nytt inlägg, och ifrågasätter bitskt skälet till att kritisera henne.

 ”Tydligen har vissa liiite svårt med sanningen - och återigen ska jag tydligen finna mig i att bli kallad för lögnare. Så, jag säger som jag ofta gjort - man dömer eller känner andra efter sig själv. Och snälla lämna mig utanför, jag är inte intresserad av drama”, skriver Book – med hashtaggen ”do you need me for publicity?”

Pernilla Wahlgren till Anna Book: ”Du är onödigt aggressiv
Anna Book förklarar den utslätade effekten på en del av sina bilder med en trasig mobiltelefon.

”Min mobil och kameran har sedan lång tid tillbaka varit dålig och kvalitén på bilderna har varierat väldigt mycket, därav de softade bilderna. Jag är en av få som verkligen inte har några problem med att fylla 50 och har inga önskemål om att se ut som någon 20-åring. Sedan att jag SER yngre ut, ja men det kan jag väl inte behöva be om ursäkt för”, skriver hon i en kommentar.

Pernilla Wahlgren i sin tur konstaterar att ämnet uppenbarligen tycks vara känsligt, och att hon tycker att Anna Books pikar mot henne är ”larviga”.



”Det jag reagerade på var dina onödigt aggressiva svar till dina följare som har uppmärksammat dina ofta tokretuscherade bilder och de väldigt uppenbara dockfilter som du ofta använder. Det, i mina ögon, är ett väldigt märkligt beteende att påstå att dina följare ljuger och skälla ut dem när de kommenterar detta uppenbara”, skriver Pernilla Wahlgren.

Expressen har sökt Anna Book och Pernilla Wahlgren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar