Elin Härkönen avslöjar första mötet med kärleken Paolo Roberto - Stockholm Alex

Latest

2020/04/06

Elin Härkönen avslöjar första mötet med kärleken Paolo Roberto

Elin, 25, avslöjar första mötet med kärleken Paolo Roberto

Elin Härkönen var elitidrottare när hon föll av hästryggen och bröt nacken – och hennes liv vändes upp och ner.

Med envis kamp har hon tagit sig tillbaka från olyckan, och lever nu med pojkvännen Paolo Roberto, som hon också jobbar ihop med.

I ”Malou efter tio” berättar träningsprofilen hur hon och kärleken hittade varandra.

– Under ett träningspass faktiskt. Vi började jobba ihop, och så utvecklades även det, säger Elin Härkönen om relationen med Paolo Roberto.



Hon syns göra ofattbara akrobatkonster tillsammans med pojkvännen Paolo Roberto, 50, på hans sociala medier – men det var bara några år sedan som Elin Härkönen, 25, låg i sjukhussängen och kämpade för sitt liv.

Träningsprofilen var elitidrottare och gjorde akrobatkonster på hästrygg, när hon en dag föll av hästen och bröt nacken. Men Härkönen vägrade lägga träningen på hyllan, och lyckades ta sig tillbaka till full hälsa med hjälp av sin träning.

– Jag har kronisk smärta, och det är för att jag är stelopererad, med metallskruvar och platta i nacken för att hålla ihop det. Det är träningen som gör att jag fungerar och har mindre ont, berättar hon i ”Malou efter tio”.

Elin Härkönens liv med Paolo Roberto
Malou von Sivers konstaterar att gästen och pojkvännen Paolo Roberto lever med träning varje dag.

– Du lever tillsammans med Paolo Roberto, och får mycket träning privat. Det är lite erat liv, som jag förstår det?



– Ja, och det vill vi inspirera andra till. Träning är otroligt viktigt. Om jag inte hade tränat så hade inte jag funnits i dag. Jag vill uppmana andra och uppmuntra till att ta hand om det viktigaste vi har, vår kropp, säger Elin Härkönen i ”Malou efter tio”, och fortsätter:

– Det är jättekul att kunna både jobba men också träna tillsammans på fritiden.

Det var också genom träningen som de två hittade varandra, berättar Härkönen i TV4-programmet.

– Under ett träningspass faktiskt. Vi började jobba ihop, och så utvecklades även det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar