Kyle Walker Stjärnan hade fest - riskerar att straffas - Stockholm Alex

Latest

2020/04/06

Kyle Walker Stjärnan hade fest - riskerar att straffas

Stjärnan hade fest - riskerar att straffas

Kyle Walker uppmanade sina fans att stanna hemma och följa reglerna kring social distansering.

Strax innan anordnade han en fest i sitt hem.

– Jag har svikit min familj, mina vänner, fotbollsklubben och supportrarna. Jag ber om ursäkt, säger han enligt Manchester Evening News.

https://stockholmalex.blogspot.com


Den 29-årige högerbacken får nu stor uppmärksamhet i engelska medier.

Storbritannien är ett av de hårdast drabbade europeiska länderna under coronautbrottet och just nu råder tydliga restriktioner gällande social distansering.

Befolkningen uppmanas hålla sig hemma och undvika att träffa andra människor om det inte är absolut nödvändigt.

Ett budskap som Kyle Walker nyligen passade på att basunera ut till sina följare på sociala medier. Nu pekas han ut som en hycklare i brittisk press.

Dagen innan han spred klippet till sina följare hade han nämligen anordnat en fest i sin bostad i Cheshire, strax utanför centrala Manchester.

– Jag vill passa på och ta den här möjligheten att offentligt be om ursäkt för de val jag gjorde förra veckan, säger Kyle Walker enligt Manchester Evening News.

Walker bröt mot de brittiska corona-reglerna
Han fortsätter:

– Jag förstår att jag, i min position som proffessionell fotbollsspelare har ett ansvar att vara en förebild. Därför vill jag be om ursäkt till familj, mina vänner, fotbollsklubben, supportrarna och allmänheten för att jag har svikit er.

Nu har även Manchester City uttalat sig om händelsen.

”Vi är medvetna om artikeln som handlar om Kyle Walker och hans privatliv. Att han har brutit mot de brittiska reglerna gällande social distansering. Fotbollsspelare är förebilder över hela världen och våra spelare har tillsammans med ledarstaben jobbat för att stöttat alla som kämpar mot coronaviruset”, skriver klubben.

https://stockholmalex.blogspot.com


”Kyles handlingar i det här fallet går helt emot detta jobb. Vi är besvikna över att höra om anklagelserna, vi har sett Kyles ursäkt och kommer att titta på hur vi kan ta interna disciplinära åtgärder under de kommande dagarna”. 

Kyle Walker kom till Manchester City från Tottenham 2017 och har vunnit två ligatitlar med sin nuvarande klubb. Han har representerat det engelska landslaget sen 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar