Suzanne Reuter: ”Jag har haft covid-19” - Stockholm Alex

Latest

2020/04/30

Suzanne Reuter: ”Jag har haft covid-19”

Suzanne Reuter: ”Jag har haft covid-19”

Suzanne Reuter berättar i Pär Lernströms program ”Late Night Sverige” att hon haft covid-19.

– Jag var sjuk ordenligt, men behövde ingen sjukhusvård tack och lov, berättar hon i programmet på onsdagskvällen.

Skådespelaren Suzanne Reuter, 67, avslöjar i TV4-programmet ”Late night Sverige” att hon nyligen drabbats av corona.



Nu har dock Reuter tillfrisknat, berättar hon.

– Jag mår bra nu. Jag har haft covid-19. Jag fick det någon dags efter att vi hade fått ställa in ”En värsting till syster” på Chinateatern.

Suzanne Reuter går inte närmare på vilka symtom hon drabbades av, men tillägger i programmet:

– Jag var sjuk ordentligt men behövde ingen sjukhusvård, tack och lov.

Skådespelaren, på senare tid aktuell som Madame Fouras i ”Fångarna på fortet”, berättar vidare att hon får dagarna i coronakrisen att gå genom att bland annat pyssla med saker som blommor och frön.

Hjälper människor i riskgrupp
Men hon är också aktiv på en sida på internet där friska personer kan hjälpa andra som behöver hjälp på grund av den rådande situationen.

                                           Suzanne Reuter berättar: Jag har haft covid-19

– Då var det till exempel att köra ut böcker från biblioteket till de som inte kan gå till biblioteket själva. De över 70. Jag har ju några år kvar, så jag får ju det, säger Suzanne Reuter till Pär Lernström i tv-programmet.

Utöver rollen i ”Fångarna på fortet” har Suzanne Reuter nyligen även setts i bland annat 2019 års julkalender ”Panik i tomteverkstan” och i musikalen ”En värsting till syster” som till följd av coronakrisen har fått ställas in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar